måndag, februari 23

Com hem kan brinna i helvetet

Okej, the story continues. För att göra en jävligt lång historia kort så har jag sedan augusti ringt com hem för att de ska skicka mig pappersfakturor istället för e-fakturor till en konto jag inte har, de säger att de inte kan det utan fortsätter skicka enbart påminnelser med 50 kr påminnelseavgift och 150 kr i "öppningsavgift", så jag har sedan augusti betalat 528 kronor istället för 328 kr. Jaja, idag ringer jag återigen, och får prata med en riktigt jävla otrevlig man på deras kundtjänst, alltså, riktigt jävla otrevlig, och då jobbar jag ändå själv i vad som kan liknas en kundtjänst. Han säger seriöst att han tycker att det är skönt att det bara är 5 månader kvar på min bindningstid så att de slipper mig sen, man ba Woot?! Aja, jag har ju varit i kontakt med banken och dom ba nänä, det där är comhems ansvar, men comhem hänvisar till banken. Så sitter jag där och ba hallå! till den otrevliga kundtjänst-killen, när han ba "Sådär, nu är du avregistrerad som e-faktura-kund. Alltså, are you fucking kidding me?! Har jag betalar 200 kronor extra i månaden i ett halvår när ni hade kunnat fixa det hela tiden. Jag ba HEJDÅ och la på luren. Fucking a-hole.

4 kommentarer:

Praktikanten sa...

Och comhem ba: Nä det är inget fel på ditt internet. Och jag ba: Jo jag lovar att det inte funkar och då är det fel på det. Och comhem ba: Du får gå runt i huset och fråga dina grannar om deras internet funkar. Och jag ba: Kan ni inte bara fixa mitt internet? Och comhem ba: Nä.

Mikaela sa...

Allså, att de ens kan kalla sig själv akundtjänst är ett jävla mysterie, de borde typ kalla sig "ring-bara-oss-om-du-absolut-inte-har-någon-annan-utväg". Och när jag säger "det är ju konstigt att alla mina andra leverantörer och deras fakturor kommer till den nya banken", han ba "ja, men det hade ju kunnat vara någon av dom som inte funka", man ba Ja? Och då hade jag ringt dom, vad fan menar du??

Dessutom verkar de ha något jävla monopol på digital-tv i mitt hus, det enda jag kan skaffa är Bredbandsbolaget och då måste jag skaffa bredband via dom trots att bredbandet från Tele2 ingår i hyran. *är så arg så jag vill slå någon i ansiktet*

Anonym sa...

Jag lovar, inget slår låtsasföretaget Bredband 2. Jag får, fyra månader efter uppsägning av mitt abonnemang till en lägenhet jag inte längre bor i, faktutor med tillhörande pappersfakturaavgift (WTF!?) och påminnelseavgifter.

Trots ett flertal bekräftelser från deras kundservice om att skiten ska vara borta ur deras system nu. Det är ett skämt.

Anonym sa...

Varför är alla man möter i kundtjänst sådana jävla idioter? Vår tv har varit sönder sedan 1 januari. Lämnade in den och fick besked om att det skulle ta tre veckor att felsöka den. Efter tre veckor sade de "det tar två veckor till". När det slutligen gått sammanlagt sex veckor och jag inte hört något ringde jag och frågade vänligt vad som hände. Killen i kundtjänst var helt sjukt arrogant och typ avbröt mig när jag förklarade problemet. Sedan sade han att de skickat ett brev. Jag förklarade att jag inte fått något. Han bara "Det tar lite längre tid, kan inte säga hur länge, vi hör av oss, hejdå". Hur fan kan det ta så jävla lång tid att felsöka en tv? Jävla as.